7 egyszerű lépés, amivel felgyorsíthatod az anyagcserédet, segítheted a fogyást

Ha azt tervezed, hogy leadsz néhány plusz kilót, és javítod a fittségedet, az első dolog, amit  figyelembe kell venned, az az anyagcseréd. Ha lassú az anyagcseréd, nem remélheted, hogy a diétád sikeres lesz és eléred a kívánt eredményt. Az alábbi hét lépés segítségedre lesz abban, hogy gyorsítsd az anyagcserédet. Kövesd a tanácsokat és az eredmény nem marad el!

 1. Igyál több vizet!

Ha nem iszol elegendő mennyiségű vizet, a szervezeted kevesebb kalóriát fog égetni. A májad kénytelen lesz erősebb munkát végezni, hogy fenntartsa a vízháztartást. Az anyagcseréd gyorsítása érdekében fogyassz több vizet és zöld teát – ízesítés nélkül!

 2. Táplálkozz organikusan!

Okosan válassz ételeket! Kerüld a génmódosított élelmiszereket, melyek előállítását antibiotikumokkal és növekedési hormonokkal segítik. Ezek lassítják az anyagcserédet.

 3. Készülj fel a kora reggeli felkelésre

A napfény befolyásolja az anyagcserét és az energiatermelést. A korai kelés segíti a tested biológiai folyamatainak szabályozását, ami közvetlen kapcsolatban van a nappalok és éjszakák váltakozásával.

 4. Fogyassz anyagcsere-barát élelmiszereket!

Fogyassz tejtermékeket a diétád idején. Ezek kálciumot biztosítanak számodra, mely szükséges a zsírégetéshez és az izomépítéshez egyaránt. Tartsd fenn a vas normál szintjét a jobb oxigén-szállítás érdekében. Általában figyelj oda a mikrotápanyagok bevitelére. Ezek a tápanyagok azok, melyek energiát nem szolgáltatnak a szervezetünk számára, de elősegítik annak megfelelő működését. Ide soroljuk a vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket.

 5. Növeld a fizikai aktivitásodat!

Bármely fajtája a fizikai aktivitásnak gyorsítja az anyagcserét. Az izmaid folyamatosan energiát igényelnek. Szóval menj le az edzőterembe, gyalogolj többet vagy akár táncolj, s meglátod, ezek mind felpörgetik az anyagcserédet.

 6. Tedd egészségessé az étrendedet!

  • egyél 3-4 óránként, keveset
  • fogyassz egészséges snack-eket, pl. avokádó, banán, stb.
  • csökkentsd a szénhidrátok bevitelét de ne hagyd el teljesen

Ha drasztikusan csökkented a táplálékbevitelt, a szervezeted védekezés gyanánt elkezdi lassabb ütemben feldolgozni a bevitt tápanyagot. Az egészségtelen és gyakori nasizás akadályozza a zsírbontást. Kövess egészséges étrendet és ne hagyd el a szénhidrátok fogyasztását se, mert az csökkenti az agyműködést!

 7. No stressz!

Ha gyakran érzed feszültnek, stresszesnek magad, sosem engeded pihenni a testedet, az anyagcseréd lassulni fog. Tanulj meg relaxálni, találd meg a saját utadat, mely segít kiadni magadból a nyomást.

(Pixabay, Brightside)